The Teddy Bear Who Found Migros
Once Upon A Time…
Once upon a time, there was a teddy bear that got lost and couldn’t find its place in the world anymore. It was Christmas eve and he was walking alone in the cold streets, decorated with wonderful lights. The falling stars in the sky were bright and beautiful, but also scared him a bit.
Wish I had a place to go to! The teddy bear thought.
At the stroke of midnight, he saw a man dressed in red, walking around the city’s chimneys. He wondered who that was and looked at him. The man came closer.
–What are you doing so late in the cold and dark streets, where is your home? The man asked.
–I don’t know, said the teddy bear. I got lost.
-And which present would you like most? Continued the man.
–Finding my way, and there… finding love too. Answered the teddy bear, a bit uncertain.
–Your home is in a small country full of mountains and lakes. You need to walk until you find a big, shiny, orange M. There, you’ll find your answer, said the man.
A Gorgeous Country
After walking for a long time, the teddy bear found the small country and the huge letter M. It was the entrance to a wonderful place full of food, drinks and perfumed objects. People looked cheerful and busy and filled trolleys with a lot of delicious things. The teddy bear thought once more about the man’s words and decided to trust his instructions, so he waited. Where was the answer?
The Lady in A Miniskirt
All of a sudden a rather peculiar lady, wearing a red miniskirt even though it was full winter, and writing on a golden telephone, looked at the teddy bear.
–Would you like to come with me? She asked. I need a present for my friend and business partner, her name is Geri. I am sure she would absolutely adore to receive a teddy bear.
-Geri, what a beautiful name! The teddy bear thought. I am really curious to see this girl.
Geri
The teddy bear entered a warm, beautiful house, and, in a corner, noticed a very pretty girl with long, brown hair. She was working at a strange, lit screen. She turned towards the teddy bear and gave him a bright, warm smile.
– You are so cute! Come join us, we have just baked some Christmas cookies! Geri said.
Geri and the teddy bear talked for hours, then days, months and years…and remained best friends forever after.
The Moral Of The Story
Don’t be afraid of the dark, of the cold, of solitude and of the mystery in front of you, follow your instinct and try things! Even if you don’t understand exactly and you are afraid, do what you feel in your heart, because what you are seeking is seeking you.
Merry Christmas with Migros!
Storia Di Un Orsetto – Chi Trova Migros Trova Un Tesoro
C’era Una Volta…
C’era una volta un orsetto che si era perso e non trovava più il suo posto nel mondo. Era la vigilia di Natale e passeggiava da solo per le fredde strade addobbate di luci meravigliose. Le stelle comete nel cielo illuminavano il buio della notte ma lo spaventavano anche. Se solo sapessi dove andare! Pensò.
Allo scoccare della mezzanotte vide un signore vestito di rosso che entrava e usciva dai camini e si domandò chi fosse. Il signore lo vide e si avvicino’.
–Cosa fai al buio e al freddo così tardi, dove è la tua casa? Chiese il signore.
–Non lo so, disse l’orsetto. Mi sono perso.
–E che regalo ti piacerebbe, più di ogni altro? Chiese.
–Trovare la mia strada , e li’ trovare amore. Disse l’orsetto, raccogliendo tutto il suo coraggio. Il signore controllò la lista che teneva in mano.
– Casa tua si trova in un piccolo paese pieno di laghi e montagne; devi camminare finché non trovi una lettera M grandissima e di un colore arancione brillante! Aspetta con fiducia; li’ troverai la tua risposta. Disse il signore.
Un Paese Bellissimo
Cammina, cammina, l’orsetto trovò il piccolo paese e la M grandissima. Era all’entrata di un posto meraviglioso dove si vendevano cibi, bevande, fiori e oggetti profumati. La gente era allegra e indaffarata e riempiva carrelli di prelibatezze in grande quantità. L’orsetto ripensò alle parole del signore e decise di seguire le sue istruzioni. Dove era la risposta?
La Signora In Minigonna
A un certo punto una signora un po’ strana, perché indossava una minigonna rossa in pieno inverno e scriveva su un telefono d’oro, noto’ l’orsetto.
-Vuoi venire con me? Chiese. Ho bisogno di un regalo per la mia amica e socia in affari, si chiama Geri. Sono sicura che un orsetto le piacerebbe moltissimo.
-Geri, che bel nome ! Pensò l’orsetto. Sono proprio curioso di vedere che tipo è.
Geri
L’orsetto entrò in una casa bella casa piena di luce e, in un angolo, notò una bellissima ragazza dai lunghi capelli castani che lavorava a uno strano schermo luminoso. La ragazza si voltò verso di lui e gli regalò un immenso sorriso.
– Ma quanto sei carino! Vieni e siediti con noi che ti faccio assaggiare i biscotti di Natale… Disse Geri, e cominciò a chiacchierare per ore, e giorni, e mesi e poi anni con l’orsetto. Geri e l’orsetto restarono amici per tutta la vita e vissero per sempre felici e contenti.
La Morale
Non avere paura del buio, del freddo, della solitudine e del mistero davanti a te – buttati! Anche quando hai paura, anche quando non capisci bene, segui l’istinto e fai quello che senti nel cuore, perchè quello che stai cercando cerca te.
Buon Natale con Migros!